Penganalisa Dakwa iPhone 12 Akan Dijual Tanpa Charger

PEMINAT Apple, sudah tiba masanya untuk mula menyediakan dompet anda secara mental untuk kemungkinan baru. Apabila iPhone 12 keluar akhir tahun ini, pembungkusannya mungkin sangat berbeza jika dibandingkan dengan model sebelumnya. Mengapa demikian, anda bertanya? Yah, Apple kononnya tidak akan menyertakan pengecas dengan iPhone 12, dan sebaliknya akan menjualnya secara berasingan.

Itu menurut catatan penyelidikan oleh penganalisis Ming-Chi Kuo, yang dianggap oleh beberapa orang sebagai sumber Apple paling dipercayai, yang diperoleh oleh MacRumors. Menurut laporan itu, Kuo mengatakan Apple akan mengeluarkan pengecas 20W baru sebagai aksesori pilihan dan penamatan pengecas 5W dan 18W sedia ada pada akhir tahun ini.

Menurut foto yang dibocorkan yang dikeluarkan awal minggu ini, pengecas 20W adalah serupa dengan versi 18W dan dilengkapi dengan port USB-C untuk pengecasan pantas. Apple pertama kali memasukkan adaptor pengecasan pantas dengan peranti iPhone 11 Pro tahun lalu.

Selain mengeluarkan pengecas dari kotak iPhone 12, Apple juga dilaporkan tidak memasukkan earbud berwayarnya, yang dikenali sebagai EarPods, dengan telefon terbarunya. Dalam nota penyelidikan Mei kepada para pelabur, Kuo mengatakan bahawa dia mengharapkan Apple meninggalkan earbud, yang telah disertakan sejak pelancaran semula iPhone lebih dari satu dekad yang lalu, untuk meningkatkan permintaan AirPod tanpa wayarnya.

Seperti yang anda ketahui dengan AirPod, ia dijual secara berasingan.

Salah satu sebab Kuo percaya bahawa Apple tidak akan menyertakan pengecas dan earbud dengan iPhone 12 adalah berikutan peningkatan kos pengeluaran kerana sokongan 5G. Walaupun begitu, penganalisis percaya bahawa Apple akan menjual iPhone 12 dengan harga yang hampir sama dengan barisan iPhone 11. Dengan ini, mengeluarkan earbud dan pengecas adalah salah satu cara untuk mengurangkan kos – Gizmodo.com

– Terjemahan SuaraTV

ep2p-2