Iftar 28 kuih tepung pelita

asalamualaikum dan salam Ramadhan ke 29 dah hari ni

ramadhan semakin sampai ke penghujungnya da syawal bakal tiba..

 semalam merajinkan diri buat tepung pelita ni… lama nak buat tapi bila kami berdua jer tu yang asik terbantut nak membuatnya.. tapi Alhamdulillah dalam 24 bekas comel ni untuk kami cuma empat bekas jer.. tu pun cuma mampu makan sebekas sorang.. so ada dua lagi dalam fridge.. yang lain tu rezeki jiran dan tapau untuk anak… yang ni kak rose guna pure air daun pandan untuk kaler hijau tu..wangi tapi tak berapa menyerlah kaler dia kan… so kalau nak lagi cantik, titikkan sedikit warna hijau ya… resepi tepun pelita kat sini..

 buat jugak kuey teow goreng ni… berbagi jugak dengan anak.. resepi dari blog Azie Kitchen, mekasih kongsikan resepi ya…

 honey dew dan betik yang manissss..

 belum bermekap…

 mekapkan dengan sambal dan berbagi jugak dengan anak.. untuk kami 2 potong tu pun masih berbaki lagi sekeping.. macam2 leftover dah dalam fridge.

 sotong goreng kunyit untuk anak..

 kalilan ikan masin.. lama sungguh tak makan kailan nih

tapau untuk anak… mama dan siapkan, so balik kerja terus singgah dan bawak balik.. tak la kelam kabut nak siapkan menu berbuka buat mereka

ep2p-2