My Kuali: Menjala sambil bersauna didapo..

 yeah, dua dalam satu gitu! mengeluarkan peluh dan lepas tu dapat menambahkan lemak tu bali kan… memang panas berpeluh2 kalau berdiri didapo sambil menebar roti jala ni, tapi hasil lepas tu yang penting, boleh makan bertambah2 dan juga berulang2.. apa lagi kalau ada kuah kari ayam dan secawan kopi macam ni kan..bulan puasa nanti boleh lah buat lagi.

Roti Jala

















2 1/2 sudu besar minyak masak


























3 cawan air/santan/susu segar (saya guna air dicampur sedikit santan)








Sedikit pewarna kuning





 


Cara-cara:


















Blendkan semua bahan di atas hingga sebati. Kalau
nak tahu adunan dah boleh dijala atau belum, cuba masukkan sesenduk ke
dalam acuan. Kalau keluarnya tak putus-putus maknanya dah boleh di jala
menggunakan kuali non stick. Kuali biasa pun boleh asal tak melekat.
Kalau pekat tambah air lagi sehingga boleh dijala.


















Lepas jala atas kuali biarkan sekejap. Kalau dah masak tak payah dibalik terus aje di angkat dan digulung.

ep2p-2