Saya tukang masak jer 11

 saya tukang masak jer, tapi saya tak pandai nak makan sambal petai ni… since en asben sorang jer yang makan petai, kami memang jarang sangat nak membeli petai macam ni… ni pun ade jiran sebelah yang bagi, sampai lima papan lak tu dibaginya… terima kasih Ina, dapatlah en asben makan sambal petai dengan ikan bilis ni…

 

gumuks gumuks biji petai ni…

 since en asben sorang jer yang makan, tak de la kak rose masukkan semua isi petai tu… yang berbaki tu ada lagi… entah bila la pulak nak masaknya… tapi boleh ker simpan lama dalam fridge kalau dah kopek buang kulitnya tu?

 sambal petai ikan bilis untuk en asben… seronok tengok dia makan dengan lauk cenggini… maklumlah sekali sekala jer dapat makan petai kan…

ep2p-5small