Ikan kembung oh ikan kembung!

teringin nak makan masak asam pedas ikan kembung campur dengan bendi bersama nasi panas panas… maka merajinkan diri ke kedai dan cari ikan kembung ni…. dan kini ikan kembung dah setara dengan ikan yang mahal tu… ya lah kalau rega ikan kembung pun dah capai dopoloh ringgit sekilo, bukanya fresh pun, tapi sbb nak makan kena lah beli jugak kan… tapi ada pak menteri yang kata kalau ikan mahal jangan lah beli, makan sayur jer… sayur mayur pun semuanya dah naik rega kan…

 apa pun meh la makan nasik panas2 dengan ikan kembung masak asam pedas campur dengan bendi ni… perut kenyang hati pun senang… tak guna fikir pasal harga ikan tu kan…. sabo jer la!

ep2p-2