Azmin Ali Korbankan Duit Rakyat Selangor Sebanyak RM800juta??


Belanja la besar mana pun, tapi kalau dah tak reti buat kerja tu, cakap la apa pun. Hakikatnya, kalau tak reti nak pikul tanggungjawab dan amanah yang diberikan, baik dia berenti je.

Itu ke yang Si Azmin tu nak bangga sangat, sejak menjadi Menteri Besar Selangor selepas dia berjaya menendang Khalid Ibrahim dan melobi diri sendiri dengan mengenepikan Wan Azizah?

Bukan sikit beb! 800 JUTA DUIT RAKYAT dia korbankan hanya semata – mata nak tunjuk ke-EGO-an dan ke-SOMBONG-an dia sebagai seorang pemimpin. Berbaloi ke DANA RAKYAT dibazirkan sedemikian rupa?

Soalnya, kenapa dia masih lagi nak menyalahkan orang lain sedangkan dia sendiri TIDAK KOMPETEN untuk menjalankan tugas serta memikul tanggungjawab selaku seorang Menteri Besar?

Jika sebelum ini, Si Menteri Besar Selangor tu mendakwa rakyat di Negeri Selangor terpaksa menanggung keadaan “kemarau” kerana tidak dapat menyiapkan loji Langat 2 dalam masa yang ditetapkan.

Dalam alasan yang diberikan, Si Menteri Besar Selangor tu mempraktikkan ‘Blame Game’ dan menjadikan Khalid Ibrahim sebagai ‘Kambing Hitam’ yang perlu dipersalahkan oleh rakyat.

Walhal, kelewatan Rejim Pakatan Selangor tu menyiapkan loji Langat 2 tu adalah hasil dari ke-SOMBONG-an diri dia sendiri yang nak semua orang ‘Tunduk’ dan ‘Sujud’ pada kaki dia.

Hakikatnya, dia yang sengaja melewat – lewatkan projek tersebut dengan pelbagai alasan bertaraf Longkang, dan cuba melengah – lengahkan masa dalam urusan perjanjian dengan pihak Kerajaan Pusat.

Maka secara keseluruhannya, kelewatan pembinaan projek Langat 2 tu adalah 100 PERATUS salah Si Menteri Besar Selangor tu sendiri yang terlalu EGO dan SOMBONG tak tentu arah.

Dan alasan untuk dia membelanjakan sebanyak RM 800 JUTA DANA RAKYAT untuk membina sebuah loji yang baru hanya sekadar alasan dia semata – mata. Kalau ye pun dia nak rembat duit rakyat, jangan la bagi alasan yang bertaraf LONGKANG!!!

ep2p-2