Konsert Sheila On 7: Duta Rasa Seperti Di Rumah Sendiri

Dahsyat, luarbiasa dan puas. Itu tiga perkataan yang digambarkan rata-rata peminat yang menyaksikan konsert sempena 20 tahun band terkenal Indonesia, Sheila On 7 (SO7) yang berlangsung di Star Expo pusat membeli-belah Kenanga Wholesale, Kuala Lumpur, pada malam Ahad.

 

Disaksikan lebih 5000 peminat bukan saja peminat Malaysia malah dari Brunei, Singapura juga Indonesia, konsert yang diberi nama Konsert Teman, Sahabat & Cintaku bermula agak lewat kira-kira jam 9.45 malam.

 

Sorakan peminat semakin kuat sebaik saja melihat lima pemuzik pujaan ini iaitu Duta, Eross, Anton, Adam dan Sakti muncul di pentas.

 

Pantas menggamit memori Sheilagank (gelaran peminat), SO7 memulakan persembahan dengan lagu hits mereka seperti Pria Terhebat, Jap, Sahabat Sejati Hari Bersamanya dan Pemuja Rahasia.

 

“Ngak tau sama ada kalian yang datang ini setua Sheila On 7 atau masih muda-muda, ya. Tapi Sheila On 7 ini band baru ya?,” tanya Duta kepada penonton dengan nada bergurau

 

“Mungkin kami sudah agak berumur, jadi minta kalian nyayi juga bersama-sama ya!!, ” pintanya sebelum meneruskan nyanyian lagi Tanyaku dan Kita.

 

Deretan lagu lain yang didendangkan seperti Tunjuk Satu Bintang, Percaya Padaku, Seberapa Pantas, Sephia, Betapa, Hujan Turun. Serta Kau Kini Ada, Pria Kesepian secara medley.

 

Mengakhiri konsert selama lebih kurang dua jam, SO7 meninggalkan peminat dengan lagu Lapang Dada, Melompat Lebih Tinggi, Dan dan Kisah Klasik.

 

“Terima kasih semua! kerana membuatkan kami merasa seperti di rumah sendiri”, ungkap Duta sebelum menutup persembahan.

 

Terdahulu, konsert anjuran Mawlaya Network Sdn Bhd ini turut dimeriahkan dengan persembahan pembukaan oleh Noh Salleh dan Restoe Ibu Band dengan lagu seperti Musim Hujan, Aku Skandal, Biar Seribu, Angin Kencang dan Bunga di Telinga.

 

Serta penampilan penyanyi muda berbakat, Nadira Adnan yang mempersembahkan singlenya Isi Hati dan berduet bersama Noh menerusi lagu Sang Penikam.