Azmin Ali 'GILA MEROYAN' Mahu Jadi PM

Bagus orangnya, jujur, amanah, rajin dan bertanggungjawab! Sebab tu Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali layak untuk diangkat menjadi Perdana Menteri bagi menggantikan Datuk Seri Najib Razak. Yakin sangat ke layak?? Atau indah khabar dari rupa?

Bekas Menteri Undang-Undang, Datuk Zaid Ibrahim mencalonkan Azmin sebagai Perdana Menteri bagi menggantikan tempat Najib. Hahahah!! Berguling-guling Gomez ketawa, selepas mencalonkan si Anwar Ibrahim yang sedang mereput dalam penjara tu.., sekarang ni dorang nak calonkan Azmin pula!

Nampak sangat yang Parti Keadilan Rakyat (PKR) ini kekurangan pemimpin yang benar-benar berkaliber dan mampu untuk buat kerja dengan betul. Zaid Ibrahim ni tak nampak orang lain selain Azmin, apabila dia ditanya siapakah muka baharu yang berpotensi diangkat untuk memimpin negara ini sekiranya gerakan mendesak Najib meletak jawatan berjaya dilakukan.

“Azmin Ali, dia pemimpin yang bagus,” kata Zaid.

Mana pergi nama Anwar Ibrahim yang korang semua puja-pujakan tu?? Baru sedar ke yang seorang banduan tak layak untuk naik jadi Perdana Menteri? Disebabkan Zaid nak sangat Azmin naik jadi PM, dan Azmin pun sememangnya gila meroyan nak sangat naik jadi pemimpin teratas. Mereka bertungkus lumus ‘menyatukan’ puak pembangkang bagi menjayakan perhimpunan  ‘menyelamatkan Malaysia’.

“Kita perlu melalui, dan menang dalam PRU (pilihan raya umum). Jadi gabungan (yang menentang Najib) ini perlu cukup kerusi… Untuk itu, semua pihak ini perlu bersatu,” katanya.

Hairan dengan Zaid ni, mungkin otaknya sudah tidak betul. Bukan setakat Anwar je yang pernah dipilih untuk naik jadi PM…, malah Tun Dr Mahathir Mohamad, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Tengku Razaleigh Hamzah dan pemimpin dari parti Amanah juga pernah menjadi pilihannya. Eshhhhh, macam layak je dorang tu kan??

“(Tan Sri) Muhyiddin (Yassin) dan Tengku Razaleigh (Hamzah), kalau dia nak. Yang penting, mereka dari golongan yang menolak Najib dan (Timbalan Perdana Menteri) Zahid,” katanya lagi.

Hurmmmm.. Biar jela dorang berangan sendiri, gila meroyan nak naik jadi Perdana Menteri. Masing-masing kaki ampu, kaki kipas orang atas untuk naik jadi PM. Dapat habuan ker buat kerja sia-sia tu??? – TiraGomez/UTaraNews.com

ep2p-5small