Ummi Nazeera Syukur Bapa Dipenjara 31 Tahun?

Mesti semua orang tertanya-tanya, kenapa pelakon Ummi Nazeera boleh bersyukur bila bapanya di jatuhkan hukuman penjara selama 31 tahun kan? Iyerlah,kalau dapat bapa yang tak betanggungjawab memang patut bersyukur pun bila dah kena penjara..

Bapanya, Datuk Zainulabadin Mat Akhir terima hukuman penjara kerana gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah di akhir kes pembelaan.. Bapa Ummi Nazeera didapati bersalah terhadap 10 pertuduhan menggunakan dokumen palsu..

Dokumen itu digunakan sebagai surat perletakan jawatan dan pemindahan saham milik ibu Ummi kepada anaknya Ahmad Fikhri.. Pernah tengok drama atau filem melayu? Pasal pemalsuan dokumen dan tiru tanda tangan pengarah syarikat? Ha macam tu lah yang jadi dalam kes Ummi Nazeera..

Ibunya dah jadi mangsa keadaan disebabkan masalah keluarga yang memiliki sifat tamak dan dendam.. Sejurus mendengar keputusan mahkamah ibu Ummi iaitu Mariah Musa..Ummi memang bersyukur dengan keputusan mahkamah tersebut..

“Saya mengagumi ibu saya yang begitu tabah melalui segalanya. Saya dan abang saya sentiasa di belakang ibu saya,” kata Ummi..

Ahkirnya pihak yang bersalah dapat dibawa ke muka pengadilan.. Tak sangka suami sendiri sanggup buat macam itu pada isteri.. Kalau sikap tamak ada dalam diri, macam-macam perkara boleh berlaku.. Miss A/UtaraNews.com

ep2p-5small