Remaja melayu gelar ibubapa sebagai Anjing di Facebook.

Awat la kurang ajar sangat minah ni hah, tak adab langsung bila bercakap! Minah ni dok meroyan maki-maki berganda tu kat mak bapak dia! Mana hormat minah ni sebagai anak terhadap mak bapak dia hah??

Minah ni ingat mak bapak dia tu orang asing ke yang boleh dimaki macam tak ada pertalian darah. Kalau minah ni cakap cenggitu kat orang lain pun, mau dilempang bertalu-talu kena belasah! Kurang ajar nak mampos!

Di maki paria la, anjing la, barua la dan macam-macam perkataan yang dikeluarkan dari mulut puaka minah ni. Tak hingin nak dok sekali la ke bendanya.. Sedih dan remuk hati mak bapak dia kalau baca apa yang dimuatnaik anak diorang sendiri dilaman sosial!

Minah ni tak sedar ke?? Tanpa  mak bapak dia, tak wujud la dia kat dunia ni ye! Tolong la belajar hormat mak bapak sikit!Kalau ada tak puas hati sekali pun kena la hormati gak macam mana pun. Jangan diikut sangat kemarahan dalam diri tu!

Kalau ada masalah ke atau tak puas hati ke cuba la cakap baik-baik, mesti dapat diselesaikan dengan baik punya. Ni buat cenggini, mau nak tambah dosa dengan maki-maki mak bapak sendiri? Dapat selesai masalah??

Sedih tengok orang yang tak tau nak menghormati dan menghargai mak bapak diorang sendiri cenggini! Jangan bila diorang dah tak ada baru nak menyesal.. MissHana/Utaranews.com.

ep2p-2