Netizen anggap Pakatan baru pembangkang tak ada Harapan.

Nama je Pakatan Harapan.. Tapi bila tengok balik barisan-barisan yang memimpin dan koncu-koncu kat dalam pakatan baru tue… Terus nampak macam takde harapan macam ke laut je semua kan. Tambah pulak bila dorang masih lagi meletakkan Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri kalau dorang menang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).… Fuhhhh terus hancur kepercayai rakyat terhadap dorang.

Lepas je Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail umumkan penubuhan Pakatan Harapan dianggotai tiga parti pembangkang iaitu PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah), media sosial terus bergegorrr..

Habis semua pakat tak puas hati dan pertikaikan kenapa pilih orang tua gayut tu jugak untuk dijadikan calon. Dah macam takda orang lain dah ker?? Kata netizen. Nampak bebenor yang selama ni dorang asyik harapkan Anwar je.. Habis tu apa function dorang buat pakatan baru??

Rasanya antara pakatan lama dengan pakatan baru macam sama je.. Takda beza sangat pun. Cuma yang bezanya ada Mat Sabu dengan the geng parti Amanahnya tu hahaa! Patut la netizen tak yakin sangat dah dengan dorang ni.

Nampaknya rakyat sekarang ni pun dah kurang yakin dan hampir-hampir menolak pakatan baru tu.. Agak-agak boleh cari makan ke masa PRU14 nanti?? Dan agak-agak korang berjaya ke dorang angkat Anwar untuk jadi perdana menteri seperti yang diidamkannya tu? Hahaha -TiraGomez/UtaraNews.com

ep2p-5small