It's time to renew….

 Seharian disini…. inilah hujung minggu kami hari ni… meluangkan masa hantar anak yang nak perbaharui passportnya kat Immigeresn Sungai Petani. since boleh berurusan dengan pejabat kerajaan pada hari ahad, jadi kami amik peluang la…. sungguh tak sangka…. rupanya terlalu ramai yang sependapat dengan kita…. amik peluang cuti hari ahad dan run the errand di negeri yang bekerja pada hari ahad…. dengan paking yang sangat terhad tempatnya, berulang kali berpusing2 baru dapat tempat…. maka pukul 12 baru dapat masuk….

 dan tu diah!!!! no giliran yang kami dapat…. 2197, now serving ialah 2102… so menunggu la berjam2… akhirnya dapat buku merah yang baru ni pada jam 4.45 petang…. tanya kat kaunter depan tu, katanya memang cam ni la keadaannya bila hari ahad…. katanya “kalau taboq kacang hijau, sudah pasti semuanya jatuh kena pada orang penang” tu la menunjukkan betapa orang penang yang menyerbu jabatan Immigresen sungai petani ni…. termasuk la kak rose kan.

ni la tuannya yang nak memperbaharui pasportnya…. will be going for holiday bersama kawan2 by end of next month. bayaran dah dikurangkan kepada rm200 untuk tempoh 5 tahun instead of 300 dulunya…

ep2p-2