Ikan tenggiri tumis asam

ikan tenggiri masak asam tumis yang paling sempoi yet sangat sedap dimakan dengan nasi panas2… lauk macam ni makan banyak pun tak per kan… sebab tidak lah berlemak dan tak muak rasanya… tapi tetap jugak berminyak2 dengan tumisan dan ikan yang digoreng terlebih dulu…. apa pun memang sedap…. pada tekak kak rose ni la..

resepi sempoi ni kak rose copy dari sini…. mekasih ya…

Bahan-bahan:
bawang merah di mayang
bawang putih dihiris
halia
cili api dipotong2
air asam secukupnya
garam, gula secukup rasa

cara:
-Ikan tenggiri digoreng
-Tumiskan bawang merah, bawang putih dan halia bersama hirisan cili padi
-Bila sudah naik bau masukkan air asam jawa dan gula dan garam secukup rasa
-masukkan juga hirisan bawang besar dan cili merah
-masukkan ikan goreng tadi…dah siappp…

ep2p-2