Kejam!! Paus Diburu dan dibunuh beramai-ramai di Kepulauan Faroe

Eshhhhhh-eshhhhhh.. diorang ni kejamnya!! Air tu dah bertukar merah dah pun! Gila diorang dok bunuh paus beratus-ratus ekor!

Apahal diorang dok bunuh semua tu??? Kata nak memelihara paus sampai generasi-generasi akan datang. Kalau dok buat macam ni tak lama lagi paus boleh pupus laaa.

Kegiatan memburu paus merupakan tradisi kebudayaan beratus-ratus tahun lamanya di Kepulauan Faroe yang terletak di sebuah negara kecil di Lautan Atlantik Utara di Negara Denmark. Tradisi yang dipanggil “grindadrap” iaitu memburu secara missal.

Kalau tradisi agak-agak la juga, ni beratus-ratus ekor paus tersadai ditepi tu. orang ramai aggressive tusuk ikan paus guna benda tajam! Kesian paus-paus tu weiiii!! Kira-kira 800 paus pilot dan beberapa dolpin dibunuh dengan kejam!

Sampai ada pihak yang try untuk hentikan kegiatan gila diorang tu pun kena asak untuk berundur. Silap-silap diorang kena tusuk pula!! – MissHana/Utaranews.com

ep2p-5small