Muzik boleh buat makanan jadi lebih sedap???

Pernah dengar tak yang muzik mampu buatkan makanan lebih sedap dan baik? Isk-isk. Macam unbelievable jer. Haa, mesti terkejut kan.. Sebenarnya, hal ini telah disahkan oleh para ilmuwan dari Oxford Universiti..

Dasayt noh penyelidikan mereka.. Punya sakan!! Makan dan lagu pun jadi isu.  Menurut Profesor Charles Spence, seorang psikologi, dia mengatakan yang muzik mengikut tema dapat melahirkan rasa berbeza..

Tak semua makanan mendapat ‘keunikann’ ni. Profesor menjelaskan kalau ingin membuat coklat mouse, para pembuatnya harus memasang lagu Beatles.. Baru sedap..

Hurm..  Pelik juga.. Dah macam seiring je lagu dan makan.. Selama ni, kita selalu dengar lagu jer time makan.. Kali ni, kita kena ‘semai’ lagu dalam makanan.. 

 Betul ke orang Barat nih.. Ntah la.. Kalau kita, rasanya, masuk perut dan kenyang dah okay kot.. Takde mase eh nak fikir menda-menda macam nie.. Ye dak? ~~MiraAzhar/Utaranews.com

ep2p-2