Suami jalan kaki 270km kerana isteri dapat kerja..

Wowww, sanggup noh jalan kaki 270km..Dah la cuaca hangat gilerr.. Oh, rupa-rupanya pemuda berkenaan berjalan kaki kerana ingin bayar nazar..

Ye la, Seno Agrinitus Malvin dari Bengkulu berbuat sedemikian selepas isterinya berjaya diterima sebagai kakitangan awam tanpa perlu menyuap sesiapa.

Faham-faham jer la.. Zaman moden ni bukan senang nak kerja kerajaan.. Kadang-kadang ada yang sanggup rasuah orang atasan.. Keputusan penerimaan Rika Aplena, 26, menjadi kakitangan kerajaan dimaklumkan kepada pasangan suami isteri itu semalam.

Seno, 26, adalah graduan lepasan Fakulti Pertanian Universiti Bengkulu..Dia memulakan langkah pertamanya kira-kira jam 9 pagi berbekalkan pakaian dan sedikit makanan.

Ini baru betul cakap serupa bikin.. Kebanyakan orang main ikut sedap mulut je, then tak buat pun..Menurut Seno, dia hanya akan berjalan pada waktu siang saja dan menjangkakan misi itu dapat disempurnakan dalam tempoh 10 hari.

Lepas nih,akan ade lagi tak orang macam Seno?? Ntah la kan.. Mayb satu dalam seribu.. Tak gitu??  Opssssyy~~MiraAzhar/Utaranews.com

ep2p-2