Pulau-pulau di Jepun keluarkan asap berbahaya..

Terbayang  plak dalam kepala otak, kalau ada gunung berapi meletup jer, mesti dikaitkan dengan Indonesia..

Takut oo..Kalaulah lava tu terkena badan kita, jenuh bertompok.. Udara pun comfirm-comfirm tercemar..

Tapi kali ni, kepulauan di negara Jepun plak semakin banyak mengeluarkan asapnya.. Wow… Sungguh tak jangka!

Boleh dikatakan hampir kesemua pulau-pulau kecil  meletusss tanpa disangka. Peningkatan ini membuatkan penduduk Jepun tak senang duduk malah ada yang bertindak melarikan diri ke negara jiran.

Apabila ia meletus, kedudukan pulau juga berubah malah ada yang hilang dari peta.. Persoalannya,mengapa sekarang kita nampak gunung berapi sebegitu.. Rasenyer sebelum-sebelum takde plak timbul isu sebegini kan..

Ntah la.. Alam ni kan rahsia Tuhan.. Sekali fikir, memang bumi kita dah terlalu tua dan tak terdaya .. Ye dak?? ~~MiraAzhar/Utaranews.com

ep2p-2