Kesiannn!! Habis badan bayi ni melecur lepas kena suntikan berangkai..

Mungkin ini akibatnya kalau ambil lima kali suntikan secara berangkai. Kalau nak diikutkan, suntikan untuk bayi ni ada jurang tarikh yang sepatutnya. Kalau sekali suntik banyak terus memang habis bertembung la ubatan yang disuntik tu.

Ada kemungkinan jugak kandungan jumlah Vacc yang disuntik untuk bayi berbeza kalau nak ikutkan pada zaman dahulu dengan sekarang. Jadi dalam kes macam di Alor Star nih, ni kita nak salahkan siapa yer ?? Sampai habis melecur badan bayi tu.

Siap dengan gelembung menanah lagi tu, serius kita yang tengok pun dah terasa peritnya tahan kesakitan. Ini pulak bayi yang kecil tu. Menurut ibu bayi tersebut, lepas bayi ni disuntik lima suntikan sekali gus, petang tu dia terus meragam.

Keesokkannya pulak terus demam, ingatkan demam sebab kena injection.. Rupanya demam sebab badan tak tahan dengan ubat yang disuntik. Mana taknya kalau dah sekali suntik banyak macam tu.. Memang habis panas la dalam badan kan.

Lepas ni kalau korang nak bawak baby korang pergi injection baik korang hati-hati. Jangan main bagi suntik je banyak-banyak bahaya tau.-TiraGomez/UtaraNews.com

ep2p-5small