Ini lelaki terakhir didalam negeri.. Hanya kawan dengan binatang je..

Kalau lah anda menjadi orang terakhir dalam negeri, apa sumbangan yang anda akan buat?? Haa, mesti tak tahu kan.. Dah la takde jiran-jiran nak bersembang.. Ni la lumrah hidup.. Walau apapun, pasti akan ada satu hari ‘kita’ keseorangan. Yang membezakan hanyalah cepat atau lambat sahaja..

Di Fukushima, seorang lelaki yang menggelarkan dirinya ‘last man’ giat berbakti kepada haiwan terbiar.. See, dia langsung tak terkesan walaupun hanya dia sahaja yang hidup di situ.Bukan calang-calang yerr aktiviti tue..

Dan yang pastinya , tak semua orang boleh buat!! Lelaki berkenaan membuat keputusan begitu selepas bencana tsunami di Jepun pada bulan Mac 2011 ..Ye la, time tue nuclear meletup kot.. Tetapi dia tidak gentar malah ‘seronok’ walaupun sendirian.

Kelihatan dia menjaga kesemua haiwan-hawain seperti anjing, kucing, lembu, kuda dan burung unta..Eee, kalau lah kita, memang ‘kirim salam’ lah.. Sah-sah bahaya..Lagipun, nuclear kot..Andaikata terkena kulit, menyesal tak sudah!!

Wow.. speechless kan.. Sudah pastinya perbuatan dia nih membuatkan kita manusia lain berfikir seribu kali sebelum tinggal di lokasi ‘bahaya’.. Untungla ada jugak yang sanggup.. Tak gitu? ~~MiraAzhar/Utaranews.com

ep2p-2