7 Bukti Anjing Ini Tak Kisah Pun Kamu Tak Suka Dia

7 Bukti Anjing Ini Tak Kisah Pun Kamu Tak Suka Dia

7 Bukti Anjing Ini Tak Kisah Pun Kamu Tak Suka Dia

Masih ingat acara ‘I Want To Touch A Dog‘? Ramai di antara kita yang melatah dan marah bila acara itu diadakan, katanya tidak menjaga sensitiviti masyarakat Melayu…walaupun sudah diterangkan maksud acara tersebut diadakan. Namun sebenarnya, pada hakikatnya, ramai di antara kita yang kurang suka dengan kewujudan anjing.

Tahukah kamu, ada anjing-anjing dalam dunia ni yang sebenarnya tak kisah pun kamu tak suka kewujudan mereka, kerana mereka ada ‘kehidupan’ yang lebih baik dan mewah dari sesetengah manusia? Ini buktinya:

1. Kamu cuma dapat beli beg LV mungkin sekali dalam sepuluh tahun. Tetapi anjing ini pula jadikan beg LV sebagai tempat lepak. ‘Tak suka saya? Kesah pulak saya..” Mungkin itu yang dia fikirkan.

anjing-9

 

2. Anjing ini rileks sahaja naik kapalterbang kelas pertama kerana dia mampu. Kamu? Masih lagi terkial-kial refresh laman penerbangan kos rendah.  ‘Tak suka saya? Kesah pulak saya..” Mungkin itu yang dia fikirkan.

anjing-7

 

3. Bowtie dia berjenama Chanel. Kamu? Chanel pun tak tau apa agaknya. ‘Tak suka saya? Kesah pulak saya..” Mungkin itu yang dia fikirkan.

anjing-6

 

4. Anjing ini naik Limo kalau hendak kemana-mana bersama tuannya. Kamu naik apa pergi kerja pagi tadi? LRT ke KTM ke…Perodua? ‘Tak suka saya? Kesah pulak saya..” Mungkin itu yang dia fikirkan.

anjing-5

 

5. Anjing ini mendapat rawatan spa, mani dan pedi lebih kerap dari kamu. ‘Tak suka saya? Kesah pulak saya..” Mungkin itu yang dia fikirkan.

anjing-3

 

6. Tidur beralaskan duit? Anjing ini tidak perlu join MLM pun untuk berbuat demikian. ‘Tak suka saya? Kesah pulak saya..” Mungkin itu yang dia fikirkan.

anjing-2

 

7. Anjing ini tak mainlah tulang mainan, dia main Audi sahaja ye. ‘Tak suka saya? Kesah pulak saya..” Mungkin itu yang dia fikirkan.

anjing-1

ep2p-2