Remaja wanita ketagih telefon bimbit berbanding lelaki.

Kalau kaum lelaki, mereka ni lebih ketagih kepada video games ataupun benda-benda ‘extreme’, tetapi sebaliknya bagi kaum perempuan. Ape reaksi korang kalau ada kajian membuktikan yang kaum wanita lebih gemar dan ketagih kepada telefon mudah alih?

Menurut kajian terbaru, hampir 618 pelajar perempuan menghabiskan tujuh jam sehari menggunakan telefon mudah alih. Tudiaaa.. Macam dah takde keje lain plak.. Ye la, geng-geng gegurlzz ni suka chatting, main faceboo, whatsaappp.. Dalam erti kata lain, cintan-cintun la pandai.. Hisk-hisk..

Sekali fikir, macam gejala tak sihat je.. Ye dak? Halar, kalau asyik berkepit jer, rabun mata tu kot.. Kata penganalisis, kecenderungan itu bakal mencetuskan perubahan neurologi dalam badan, sama seperti alkohol dan kokain.

Fuh.. Macam-macam.. Harap-harap kita ‘berubah’ okay.. Utamakan yang lebih ‘penting’ yer.. Jangan menyesal di kemudian hari.. Hehe..~~MiraAzhar/UtaraNews.com

ep2p-2