Pendedahan Sikap Sebenar Nursyuhada Mangsa Kelar

Advertisement

Pendedahan Sikap Sebenar Nursyuhada Mangsa Kelar | Memang sangat menyedihkan apabila mendengar kisah ‘Gadis Cantik UITM, Nursyuhada Mangsa Kelar Kerana Cinta‘, memang betul-betul tidak berperikemanusiaan si pelaku. Kisah tersebut mendapat pelbagai reaksi dari pelbagai pihak dan rata-rata sangat marah dengan tindakan lelaki tersebut.

Tindakan yang agak kejam sehingga mengakibatkan kematian. Malah Nursyuhada menjadi mangsa kelar selepas menolak cinta lelaki tersebut yang dikatakan mempunyai masalah mental. Hummm gadis ini sangat cantik dan ayu bertudung. Tetapi nasibnya malang kerana meninggal dalam keadaan menyedihkan.

Disebalik kisah tersebut, ramai yang mendedahkan gadis cantik UITM, Nursyuhada mempunyai peribadi terpuji. Ya Allah, kesiannya dengan dirinya baru sahaja pelajar tahun pertama di UITM Permatang Pauh.

Pendedahan Sikap Sebenar Nursyuhada Mangsa Kelar | Sifatnya yang suka menolong orang, sukarelawan dan mempunyai peribadi yang cemerlang, baik akhlaknya, disenangi rakan-rakan sekeliling dan banyak lagi yang ada pada dirinya.

Advertisement

Pendedahan Sikap Sebenar Nursyuhada Mangsa Kelar

‘Arwah yang dibunuh di maklumkan salah seorang anggota misi sukarelawan yg turut bersama misi cuci ke kelantan 2 minggu lepas, Dimaklumkan juga, bahawa seorang adik yang terbunuh semalam adalah seorang yang baik, cermerlang peribadinya. kami mengenalinya hanya yang baik dari akhlaknya.. Alhamdulillah sepanjang misi CUCI dan serah sumbangan, arwah dan rakan rakannya sangat bersemangat dan berharap akan bersama sekali lagi untuk misi2 akan datang. Syurga dan dan mudahan ganjaran syahid buatmu sepertimana namamu NURSYUHADA.’

Amin…

Sumber :- Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani

Kalau benar Allah telah tetapkan ajalnya dengan cara macam itu, semoga semua pihak mampu mendoakannya supaya tenang disana dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh,  Al- Fatihah untuk Nursyuhada. Buat wanita di luar sana, jaga diri, hati-hati dengan dunia sekarang. Humm

1,163 total views, 1,163 views today

ep2p-2